12بیماری پوستی شایع در کودکان را بهتر بشناسید

 با وجودی که پوست کودکان از حساسیت زیادی برخوردار است اما وقتی مانند پوست آدم های بالغ در مواجهه با بسیاری از شرایط فیزیکی خاص قرار می گیرد با خطر آسیب مواجه می شود، اما باید تاکید کرد که در تمام بیماری ها نباید پزشک کودک خود باشید.
 
به گزارش ایرنا، بیشتر کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت معتقدند کودکان بیش از بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به بیماریهای ویروسی پوستی هستند که
 
سرخک و سرخچه در صدر این بیماری ها قرار دارند.
 
به گفته این کارشناسان بیماریهای ویروسی دیگری در بین کودکان وجود دارند که با علائم و تظاهرات پوستی تب، گلو درد، راش و ضایعات پوستی بروز می کند.
 
به اعتقاد متخصصان پزشکی وزارت بهداشت بزرگسالان کمتر به بیماریهای پوستی ویروسی مبتلا می شوند چرا که بدن آنها در مقابل میکروب و ویروس ها ایمن تر هستند.
 
اگر تاکنون در مورد خارش، تاول یا قرمزی پوست فرزندتان از خود سئوال پرسیده اید که اینها نشانه های بیماری، آلرژی، یا گرما و سرما هستند با خیر بدانید که بیشتر اوقات این علائم زیاد اهمیت ندارند و به راحتی درمان می شوند اما همیشه باید با پزشک مشورت و درمان درست را بیابید.
 
 
 
** کچلی یا ˈکرم حلقه ایˈ از بیماریهای پوستی شایع در کودکان
 
علت این بیماری قارچی است که از پوست و بافت مرده و ناخن تغذیه می کند، این عفونت دچار برآمدگی، قرمزرنگ و سپس تبدیل به حلقه ای قرمز می شود و شروع به خارش کرده و تاول می زند و دور آن پوسته پوسته می شود.
 
این بیماری با تماس پوست - به- پوست بین حیوان و انسان منتقل می شود و همچنین بچه ها با استفاده مشترک از حوله و وسایل ورزشی به این بیماری مبتلا می شوند که درمان آن با کرم های ضدقارچ صورت می گیرد.
 
 
 
** پوست سرخی یا بیماری پنجم
 
یک بیماری واگیردار و معمولا ملایم است که بعد از چند هفته خوب می شود، بیماری پنجم با نشانه های شبه آنفلوانزا شروع می شود سپس صورت فرد قرمز و بدن شروع به خارش می کند.
 
سرفه و عطسه موجب گسترش آن می شود که با استراحت، مصرف مایعات و مسکن درمان که توصیه می شود در این شرایط به بچه ها آسپیرین ندهید.
 
 
 
** آبله مرغان
 
این بیماری که زمانی بسیار شایع بود ولی به دلیل تزریق واکسن آبله مرغان این روزها کمتر شده است.
 
این بیماری بسیار واگیردار است و به راحتی پخش و روی تمام بدن جوش ها و تاول های آبکی و قرمزی می گذارد که همراه با خارش زیاد هستند.
 
جوش ها طی چند مرحله اول پر آب می شوند، می ترکند، خشک و پوسته پوسته می شوند که این بیماری می تواند بسیار جدی شود.
 
 
 
** زرد زخم
 
این بیماری از یک باکتری ایجاد می شود و روی پوست تاول های قرمز و دردناک می زند، این تاول ها ممکن است باز شوند و آب بدهند و پوسته زرد یا قهوه ای بزنند، این بیماری با تماس نزدیک و یا استفاده مشترک از حوله و اسباب بازی پخش می شود که زخم های این بیماری ممکن است در تمام بدن به خصوص دور دهان و بینی ظاهر شوند.
 
خاراندن تاول ها باعث می شود که به قسمت های دیگر بدن هم سرایت کند که با قرص یا پماد آنتی بیوتیک درمان می شود.
 
 
 
** زگیل
 
یک ویروس موجب ایجاد این برآمدگی های بی درد و بی ضرر، ولی بدشکل می شود، زگیل به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می کند که اگر کسی با این ویروس به چیزی دست بزند، به راحتی این بیماری را پخش می کند.
 
زگیل بیشتر روی دست و انگشتان ظاهر می شود که برای جلوگیری از گسترش زگیل، نباید آنها را دستکاری کند بلکه باید آنها را با چسب زخم پوشاند هرچند بیشتر زگیل ها خود از بین می روند.
 
 
 
**عرق سوز یا تب عرق گز
 
علت اصلی ایجاد عرق سوز بسته شدن مجاری عرق است که بیشتر با جوش های کوچک صورتی یا قرمز خودش را نشان می دهد و روی سر، گردن و شانه نوزادان دیده می شود.
 
وقتی والدین به نوزاد لباس زیادی می پوشانند و او را خیلی گرم می کنند، نوزاد عرق سوز می شود که بهتر است در هوای گرم یک لایه کمتر از لباس والدین به تن داشته باشند.
 
 
 
** آماس پوست در اثر تماس
 
پوست بعضی از بچه ها بعد از دست زدن به غذا، صابون یا گیاهانی مانند پیچک سمی، سماق یا بلوط واکنش نشان می دهد که این ورم معمولا 48 ساعت پس از تماس با آن شکل می گیرد.
 
این بیماری در موارد خفیف قرمز یا دچار خارش می شود که در موارد وخیم ورم، تاول، قرمزی و تاول های بزرگ بوجود می آید که این ورم بعد از یکی دو هفته از بین می رود.
 
 
 
** بیماری دست، پا و دهان
 
این بیماری با وجود نام ترسناکی که دارد و در میان بچه ها شایع تر است با تب آغاز و جوش های دردناک و بدون خارشی دور دهان می زند، تاول هایی روی دست ها و پاها و گاهی روی باسن دیده می شود که با سرفه، عطسه و پوشک گسترش می یابد.
 
گفته شده این بیماری جدی نیست و معمولا خودش بعد از یک هفته از بین می رود.
 
 
 
** اگزما
 
بچه های آسیب پذیر نسبت به اگزما ممکن است آسم یا آلرژی های دیگری هم داشته باشند هرچند دلیل اصلی اگزما مشخص نیست ولی بچه هایی که به آن مبتلا می شوند دستگاه ایمنی حساسی دارند.
 
والدین باید مراقب خشک شدن پوست و خارش شدید آن باشند که بعضی بچه ها با این بیماری بزرگ می شوند و در دوره رشد موارد خفیف یا ملایم آن را تجربه می کنند.
 
 
 
** کهیر
 
خیلی چیزها می توانند موجب این نوع برجستگی ها روی پوست شوند که معمولا با خارش و سوزش همراه هستند که استفاده از داروهایی مانند آسپیرین و پنی سیلین می توانند موجب بروز کهیر شوند.
 
تخم مرغ، آجیل، غذاهای دریایی و افزودنی های غذاها، گرما و سرما و گلودرد میکروبی ممکن است کهیر بیاورد که در قسمت های مختلف بدن ممکن است ظاهر شود و چند دقیقه یا چند روز طول بکشد.
 
گاهی فقط آنتی هیستامین آن را درمان می کند می تواند نشانه مشکلات جدی باشد و با مشکل تنفسی یا ورم صورت همراه باشد.
 
 
 
** مخملک یا تب سرخ
 
مخملک یک گلودرد میکروبی که همراه با جوش است و شامل گلودرد، تب، سردرد، دل درد و ورم غدد گردن و بعد از یکی دو روز، جوش قرمزی با بافت کاغذ سنباده ظاهر می شود.
 
این بیماری بعد از یکی دو هفته جوش ها از بین می روند که بسیار واگیردار است و به احتمال زیاد با آنتی بیوتیک خیلی زود خوب می شود.
 
 
 
** سرخجه یا بیماری ششم
 
بیماری ششم، یک بیماری ملایم است که نامش از لیست شش بیماری پوستی شایع در کودکان گرفته شده است.
 
بچه ها 6 ماهه تا 2 ساله بیشتر احتمال مبتلا شدن به آن را دارند که بعد از چهار سالگی خطر ابتلا به آن کم است که با یک سرماخوردگی آغاز شده و چند روز بعد تب کودک بالا می رود که ممکن است موجب تشنج در او شود.
 
با قطع ناگهانی تب این بیماری تاول ها با جوش های کوچک و صاف صورتی و برجسته روی سینه و پشت و سپس دست ها و پاها ظاهر می شوند.

 



تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:12بیماری پوستی شایع در کودکان را بهتر بشناسید،اطلاعاتي راجع به بيماريهاي رايج کودکان،مشکلات شایع پوستی،کبودی،شوره سر،اگزما،کهیر،زردزخم،گزش حشرات،شپش و شپشک،میلیا،عرق جوش،گال یا جرب،تب های عفونی همراه با علایم پوستی، آبله مرغان،سایر بیماریهای عفونی،دیفتری،سل یا توبرکلور، کزاز، آی کیدو کی شین کای, آموزش آی کیدو کی شین کای, آی کیدو کی شین کای قدرتمندترین آی کیدو دنیا, آی کیدو کی شین کای پیشرفته ترین آی کیدو جهان, محمد شاملو دان 10 آی کیدو کی شین کای, محمد شاملو بهترین شیهان آی کیدو ایران , آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها, آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها, | 6:31 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |


اطلاعاتي راجع به بيماريهاي رايج کودکان/قسمت اول: مشکلات شايع پوستي

 

نويسنده:دکتر شانتي گاس
مترجم:دکتر امين عطاران زاده

درحالي که نبايستي در همه ي بيماري ها ،پزشک کودک خود بشويد ،اما اطلاعات مختصري در مورد بيماري هاي شايع کودکان جهت اقدامات لازم و ارجاع به پزشک لازم مي باشد .

مشکلات شايع پوستي

کبودي :يک لکه ي آبي روي پوست ، ناشي از افتادن يا ضربه ممکن است ايجاد شود اين حالت به علت خونريزي زيرپوستي مي باشد .هيچ درمان خاصي لازم نبوده ولي در صورت امکان مي توان از کمپرس آب سرد بلافاصله پس از کوفتگي استفاده کرد .اگر کودک پس از ضربات خفيف هم دچار کبودي مي شود بايستي با پزشک سريعاً مشورت کرد .
ساييدگي :ساييدگي پوست در نتيجه تحريک به وسيله ي مالش لباس ها مخصوصاً کهنه هاي زبر يا لباس پشمي بر پوست و يا تميز کردن بچه پس از مدفوع کردن به روش غير ملايم ايجاد مي شود .اين حالت مي تواند در مناطق مرطوب مثل چين گردن ،زير بغل يا ميان پا مخصوصاً در بچه هاي چاق به وجود آيد .ساييدگي را مي توان به سادگي توسط خشک نگه داشتن اين مناطق ،خنک نگه داشتن در تابستان ،استفاده از پودر بچه و استفاده از پارچه نرم جهت کهنه ، پيشگيري نمود .با استفاده از پيش بند مي توان از ساييدگي گردن و چانه به وسيله ي لباس هاي پشمي جلوگيري کرد محلول ها و کرم هاي مسکن را مي توان براي اين مناطق استفاده کرد .
قشر سر نوزادي :برخي از بچه ها در قسمت بالاي سرخود قشر خشک شده قهوه اي رنگ را خواهند داشت .اين لايه به علت ترشح طبيعي از فوليکول هاي مو و پوست مي باشد .بهترين راه بر طرف نمودن آن ها ، شستن و برس کشيدن ملايم با يک برس بسيار نرم پس از هربار حمام کردن مي باشد .اگر اين قشر تشکيل شد،نبايستي سعي کنيد آن را بکنيد .به راحتي مي توان با شستن سر به وسيله ي صابون و يا شامپو يک يا دو بار در روز اين قشر را از بين برد .اين قشر به تدريج به وسيله ي شستن و برس زدن آرام در عرض چند روز از بين خواهد رفت .استفاده از روغنها و کرم ها ، کمک کننده نخواهد بود .
شوره ي سر :شوره ي سر بسيار شايع بوده و به صورت پوسته هاي ريز سفيد رنگ در بين موها و روي پوست سر ديده مي شود .پوسته سر نوزادي نوعي شوره ي سر مي باشد .موها بايستي هر روز با شامپو شسته شوند . شانه يا برس بايستي مرتباً شسته شده و فقط براي کودک استفاده گرديده و فرد ديگري از آن ها استفاده نکند .در صورتي که شوره ي سر ادامه يابد . محلول يا شامپوي دارويي را با تجويز پزشک مي توان استفاده کرد .
درماتيت :درماتيت به هرگونه وضعيت التهابي پوست مي گويند .علايم شايع عبارتند از :خارش ، پوسته پوسته شدن يا ترشح آبکي .اين حالت ممکن است به علت حساسيت يا عفونت بوده و درمان با توجه به علت آن فرق مي کند .در صورتي که خفيف باشد ،با ضد عفوني و شستشو مي توان آن را بر طرف نمود ولي اگر شديد باشد ،حتماً بايستي به پزشک مراجعه کرد .
تحريک و جوش ناشي از کهنه و قنداق :هر قسمت از بدن که به طور مداوم پوشيده و بسته باشد ،به احتمال بيشتري به علت عرق کردن ، خيس شده و محل را مستعد جوش و تحريک مي گرداند .منطقه ي کهنه نيز به وسيله ي ادرار خيس شده و در صورتي که به موقع عوض نشود ،تحريک پوست را خواهيم داشت .
باکتري هاي درون ادرار ،توليد آمونيوم کرده که محرک پوست است .هنگامي که بچه در خواب است ،تعويض کهنه مشکل بوده زيرا ممکن است باعث تحريک و بد خلقي او گردد .روش هاي طبيعي معمولاً بهترين هستند ،بنابراين سعي کنيد حداقل چند ساعتي در روز کودک بدون کهنه باشد .اين عمل باعث مي شود که قسمت هايي که کهنه روي شان گذاشته مي شود در معرض هوا و آفتاب قرار بگيرند .مي توان از کرم نرم کننده نيز استفاده کرد .در صورتي که جوش و تحريک ادامه يافت ،حتماً با پزشک مشورت نماييد .جوشاندن کهنه ها ،خشک کردن در آفتاب و اطو کردن آن ها هر کدام به کشتن ميکروب ها کمک مي کنند.
اگزما :اگزما يک وضعيت آلرژيک (حساسيتي )پوست مي باشد .علت اصلي آن شناخته نشده ولي ممکن است به علت حساسيت به شير حيوانات ، تخم مرغ ، گندم يا لباس هاي پشمي يا نايلوني باشد .اغلب ،سابقه ي آسم ،تب يونجه و اگزما در خانواده وجود دارد .اين امر معمولاً به صورت لکه هاي قرمز روي هر دو گونه تظاهر يافته و ممکن است بعداً به همه ي نقاط بدن انتشارپيدا کند . همچنين خارش شديد وجود داشته و کودک نمي تواند بخوابد .براي جلوگيري از خاراندن کودک و زخم کردن ، بايستي ناخن ها کوتاه شوند .دستکش نخي را مي توان هنگامي که کودک در خواب است ،به دستهاي او پوشانده پزشک در صورت لزوم توصيه هاي خاص را ارايه خواهد کرد .اين مشکل ممکن است مدت ها طول کشيده و آزار دهنده باشد ولي بايستي صبور و آرام باشيد .اين حالت پس از يک يا دو سالگي از بين خواهد رفت .
کهير :کهير نيز يک واکنش حساسيتي پوست مي باشد که دردناک و خارش دار است اين وضعيت ممکن است يک واکنش حساسيتي به انواعي از غذاها ، داروها يا گزش حشرات باشد .محلول هاي مسکن موجب بهبودي اين حالت مي گردند .کودکاني که کهير دارند ممکن است سابقه ي آسم داشته باشند .
زرد زخم :زرد زخم يک عفونت سطحي پوست بوده و کاملاً در ماه هاي گرم تابستان و طي هواي مرطوب فصول باراني شايع است .اولين نشانه معمولاً چند جوش کوچک بوده که بزرگ تر شده و با چرک پر مي شوند .بعداً اين جوش ها به صورت زخم در مي آيند .مهم است که پوست را در حد امکان تميز نگه داشته و از خارش آن توسط کودک جلوگيري کنيم .حوله ي صورت کودک يا حوله ي حمام او نبايستي براي کودک ديگري استفاده شود .استفاده از محلول هاي ضد عفوني کننده کمک کننده بوده ولي در صورتي که وضعيت ادامه پيدا کرد ،با مشورت پزشک بايستي از پمادهاي آنتي بيوتيک استفاده نمود.گاهي ممکن است احتياج به آنتي بيوتيک خوراکي يا تزريقي وجود داشته باشد .
گزش حشرات :گزش حشرات به خصوص پشه کاملاً شايع مي باشد .بهتر است دست و پاي کودک را مخصوصاً در شب ،براي جلوگيري از گزش حشرات بپوشانيم .کودک را بايستي زير يک پشه بند خواباند .براي گزش حشرات ،مقداري محلول کالامين را مي توان استفاده کرد .ماليدن مختصري ادکلن نيز مفيد مي باشد. به کار بردن برخي از کرم ها و محلول هاي خاص در شب براي دست و پا از گزش حشرات جلوگيري مي کند .
شپش و شپشک :اين دو ،از انگل هاي شايع سر و مو هستند .بوسيله ي تماس فردي ،از کودکي به کودک ديگر و يا از فرد بالغي که با فرزندش بازي مي کند يا از طريق استفاده از شانه ي آلوده ،انتقال مي يابد .شپش و شپشک ، حاصل بهداشت فردي پايين مي باشند اين انگل ها باعث خارش شده و مي توان آن ها را به صورت ذرات ريز داخل مو ديد .ممکن است هنگام شانه کردن ،اين موضوع کشف شود .محلول هاي ضد عفوني کننده خاصي وجود دارند که مي توان آن ها را با تجويز پزشک مصرف نمود .مواظب باشيد که اين محلول ها به داخل چشم کودک نروند .مصرف دوباره ي اين محلول ها ، در صورتي که درگيري وسيع باشد ضرورت دارد .
ميليا :اين عبارت براي دانه هاي سفيد رنگ ريز در محدوده ي صورت مخصوصاً بيني که در چند هفته اول زندگي وجود دارند ،به کار مي رود . اين حالت به علت انسداد موقتي غدد چربي پوست حاصل مي شود .هرگز آن ها را فشار ندهيد .پس از مدتي بهبود خواهند يافت .
عرق جوش :درهواي داغ ،عرق جوش کاملاً شايع مي باشد .پوست بچه لطيف بوده و سريع تر دچار ضايعه مي شود .در اين حالت يک ضايعه صورتي رنگ که ممکن است در هر جايي ظاهر شود ، وجود دارد .اين ضايعه بسيار خارش دار بوده که مي توان از پودر يا محلول کالامين بر روي همه ي بدن استفاده کرد .
کودک را به وسيله ي کشيدن ابر خيس برتن کودک يا حمام کردن ،نگه داشتن کودک در اتاق خنک يا پوشاندن حداقل لباس و اجازه دادن اين که حتي بدون لباس باشد ،بايستي خنک نگه داشت .
گال يا جرب :گال يک عفونت انگلي بوده که به وسيله ي يک حشره بسيار ريز ايجاد مي شود .ابتدا خارش و سپس جوش هاي ريز در منطقه گرفتار ايجاد شده که در ابتدا بين انگشتان را گرفتار کرده و سپس به مناطق ديگر بدن گسترش مي يابد .معمولاً صورت گرفتار نمي شود مگر در نوزادان .
ممکن است کل خانواده درگير شوند زيرا به وسيله ي تماس مستقيم ،از فردي به فرد ديگر انتقال مي يابد .کودک ممکن است هنگام بازي با ديگر کودکان مبتلا ،دچار عفونت گال بشود .
براي درمان ،بايستي کل خانواده در يک زمان دارو بگيرند .حمام روزانه و تعويض لباس ها به طور مرتب ضروري مي باشد .رعايت بهداشت مناسب ،مخصوصاً براي خانواده هايي که در مناطق پرجمعيت زندگي کرده و گال به سرعت مي تواند در آن مناطق منتشر شود ،اهميت فراواني دارد .داروهاي موضعي با تجويز پزشک مي توانند اين عفونت انگلي را درمان نمايند .

تب هاي عفوني همراه با علايم پوستي

آبله مرغان : اين بيماري ،يک عفونت ويروسي بوده و با تب ،سردرد مختصر و بي قراري شروع مي شود .در عرض يک يا دو روز بعدي ،چند نقطه روي قفسه سينه يا پشت ايجاد شده که به زودي به صورت تاول هاي کوچک در مي آيند .
نقاط و تاول هاي جديد تا دو يا سه روز بعدي به ظاهر شدن ادامه داده و ضايعات کهنه تر به صورت زخم خشک شده در مي آيند .اين ضايعات خارش زيادي داشته و کودک ممکن است اين تاول ها را با خاراندن بخراشد . آبله مرغان معمولاً بيماري خفيفي بوده و هيچ درمان اختصاصي بجز تميز نگه داشتن پوست و استفاده از برخي محلول هاي ضد خارش (مثل کالامين ) براي تسکين خارش مورد نياز نمي باشد خارش را مي توان به وسيله ي دو يا سه بارحمام کردن در روز با مقادير کمي از بي کربنات که به آب افزوده مي شود ،بر طرف کرد .شربت هاي آنتي هيستامين را براي برطرف کردن خارش مي توان با تجويز پزشک به کودک داد .
دليلي وجود ندارد تا بچه ها را در خانواده از کودک مبتلا جدا سازيم ، زيرا در صورتي که تا به حال در معرض آن قرار نگرفته باشند ،بهتر است که به اين بيماري مبتلا شوند .چون به هر حال بايستي يک بار در زندگي به اين بيماري مبتلا شد و در بزرگسالي ،اين بيماري خطرناک مي باشد .اين بيماري تا زماني که همه ي ضايعات ،پوسته خشکي را تشکيل دهند ،قابل سرايت مي باشد .پس از اين ، کودک مي تواند به مدرسه رفته حتي اگر اين پوسته هاي خشک وجود داشته باشند .
براي جزييات بيشتر مانند طرز شروع ،دوره ي عفونت زايي ، و ...به جدول انتهاي کتاب مراجعه نماييد .
سرخک آلماني يا سرخجه :سرخجه يک بيماري خفيف بوده که به وسيله ي يک ويروس ايجاد مي شود .اين بيماري با تب خفيف ،مختصري درد در پشت گوش به علت بزرگ شدن غدد لنفاوي و تغييررنگ صورتي پوست که يک تا دو روز طول مي کشد ،همراه مي باشد .دوره ي کامل بيماري 2 تا 3 روز بوده و به هيچ درماني احتياج ندارد .در صورتي که خانم حامله در سه ماهه اول حاملگي دچار سرخجه شده باشد ،خطر بزرگي براي جنين و ايجاد ناهنجاري هاي مادرزادي وجود دارد .تحت نظر پزشک ، در چنين موقعيتي سقط جنين صورت مي گيرد . خوشبختانه ،اغلب مادران در دوران کودکي دچار سرخجه شده و ديگر به اين بيماري دچار نخواهند شد .سرخجه را امروزه به وسيله ي واکسن MMR (سرخجه ، اوريون ، سرخک )که در برخي مراکز وجود دارد ،پيشگيري مي نمايند .
سرخک :سرخک يک بيماري عفوني شايع در دوران کودکي بوده که اکنون به وسيله ي تزريق واکسن مقابل پيشگيري است .اين بيماري با تب ،سرفه و سرماخوردگي شروع مي شود .چشم ها قرمز شده و صورت برافروخته مي گردد .پس از چهار تا پنج روز يک ضايعه قرمز رنگ پوستي ظاهر شده که در ابتدا در پشت گوش و صورت بوده و سپس به همه ي بدن گسترش مي يابد.تب در زمان اوج ضايعات پوستي ،به بيشترين حد خود مي رسد . پس از دو روز ،تغيير رنگ پوست شروع به تخفيف نموده و تب پايين خواهد آمد وبه تدريج سرفه نيز کاهش مي يابد .گاهي ،تب به جاي کاهش ، افزايش يافته و سرفه بدتر شده و تنفس سريع تر مي شود .اين حالت ممکن است به علت ذات الريه بوده و در اين صورت بايستي سريعاً به پزشک مراجعه نمود .
ساير عوارض شامل عفونت گوش ،اسهال و از همه خطرناک تر ، التهاب بافت مغز يا انسفاليت مي باشد که در آن ،کودک از سر درد و تهوع شکايت داشته و گيج و خواب آلود مي شود .
اگرسرخک عارضه دار نشده باشد ،احتياجي به درمان نداشته بجز خنک کردن بدن ،داروهاي ضد تب و در صورتي که آبريزش وجود داشته باشد ، شستن مکرر چشم ها ،نوشيدن مقداري آب گرم همراه مقداري عسل به درمان سرفه کمک مي کند .اما اگر هرگونه عارضه اي به وجود آمد ،بايستي سريعاً درمان هاي لازم را انجام داد سرخک نمي تواند در کودکان با سوء تغذيه ،خطرناک باشد .
برا ي کودکان ديگر خانواده چه بايد کرد ؟بسيار مشکل است که اين کودکان را قرنطينه نموده و از گرفتاري ديگر کودکان جلوگيري نماييم .کودکان ديگر به هر حال دچار بيماري مي شوند مگر اينکه قبلاً واکسينه شده باشند ؛و دليل اين گرفتاري اين است که آن ها قبل از بروز ضايعات پوستي که نشانه بيماري است ،با هم ارتباط داشته و دوره ي قبل از بروز ضايعات ،بيشترين دوره ي واگيري بيماري مي باشد واکسيناسيون به موقع کودکان مي تواند از همه ي اين مشکلات جلوگيري کند .
بهداشت مناسب بايستي رعايت شده ولي احتياجي به ضد عفوني کردن دست ها پس از تماس با کودک يا وسايل او نمي باشد .
ممکن است کودکي که واکسينه نشده ضعيف و نحيف و يا دچار عفونت ديگري مي باشد ،با اين بيماري تماس پيدا کند .در چنين شرايطي ايجاد سرخک براي کودک خطرناک بوده و تزريق گاماگلوبولين مي تواند تحت تجويز پزشک صورت گيرد تا حمله بيماري را تخفيف داده و يا از آن جلوگيري نمايد .به هر حال بايستي ، به خاطر آوريد که آثار گاماگلوبولين تنها 10 تا 12 هفته بوده وپس از اين مدت احتمال گرفتاري به اين عفونت وجود دارد .بنابراين ، واکسن سرخک را بايستي در موقع لازم تلقيح کرد .
روزيولا اينفانتوم :اين بيماري يک عفونت ويروسي بوده که موجب ايجاد نقاط صورتي رنگ ريز در پوست مي شود .اين ضايعه پوستي ،به طور اصلي در ناحيه قفسه سينه و پشت ايجاد شده و دو يا سه روز طول مي کشد .به محض آن که ضايعات پوستي ظاهر شدند ،تب پايين آمده و کودک به سرعت رو به بهبود مي رود .

ساير بيماري هاي عفوني

ديفتري :ديفتري يک بيماري مسري بوده که به طور اصلي گلو را درگير مي کند.علايم شامل گلودرد ،تب و سر درد مي باشند.اشکال در بلع و لکه سفيد رنگ در گلو وجود دارد که مي تواند در صورتي که به همه ناي گسترش يابد،موجب اشکال تنفسي شود.کودک بسيار بي حال و مريض به نظر رسيده و تب نامتناسبي دارد .بيماري مي تواند منجر به عوارض زيادي گردد .انجام عمل اورژانس (تراکئوستومي )ممکن است در صورتي که موجب انسداد ناي توسط غشاء حاصله شده و کودک دچار اشکال تنفسي گردد صورت بگيرد .کودک بايستي در بخش عفوني ،براي سه تا چهار هفته بستري شده و سپس در دوره ي نقاهت ،چند هفته در خانه بستري گردد . اين بيماري مي تواند به وسيله ي واکسيناسيون کودک با واکسن سه گانه پيشگيري شود .
اوريون :اوريون يک بيماري مسري بوده که توسط يک ويروس که به يک يا دو غده بزاقي در محل زاويه استخوان فک حمله مي کند ،ايجاد مي شود .اين بيماري به طور شايعي بين 5 تا 15 سالگي ايجاد مي شود .دوره ي نهفتگي ، به عبارت ديگر زمان بين کسب عفونت و اولين علايم ،حدود سه هفته مي باشد .پس از يک بار درگيري ،ايمني حاصل مي شود .
درد به هنگام باز کردن دهان يا جويدن ، تبي با درجات متوسط ،از دست دادن اشتها ، سردرد و درد کل بدن وجود دارد .هردو طرف صورت ممکن است همزمان با هم تورم داشته و يا بين تورم يک طرف و طرف ديگر دو تا سه روز فاصله وجود داشته باشد .تورم حدود 6 تا 7 روز طول خواهد کشيد .
اوريون ممکن است بيضه ها و تخمدان ها را در بالغين دچار عفونت ، درگير نمايد ابتلاء به بيماري در سنين کودکي ،بي خطر بوده ،درمان شامل استراحت در طي مدت تب ،دهان شويه براي تميز نگه داشتن دهان و داروهاي ضد تب براي قطع تب مي باشد.اوريون را مي توان با واکسن MMR پيشگيري نمود .
پوليوميليت يا فلج اطفال :فلج اطفال ،يک بيماري مسري بوده که به وسيله ي يک ويروس که با آب و مايعات مورد تماس وارد بدن مي گردد ،منتقل مي شود.اين ويروس در مدفوع فرد آلوده دفع شده و در صورتي که وضع بهداشتي پايين باشد و دفع مدفوع به صورت بهداشتي صورت نگيرد ،آب و غذاها ، آلوده به اين ويروس مي گردند .بيماري به صورت يک سرماخوردگي معمولي همراه با درد و خشکي کمر و گردن ، شروع شده و کودک پس از چند روز بدون نشانه اي از فلج اطفال خوب مي شود .به هرحال ، در برخي موارد ،اعصاب بدن گرفتار شده و کودک مي تواند دچار فلج در هر قسمتي از بدن گرديده که معمولاً در اندام ها تظاهر مي يابد .گاهي کل بدن گرفتار شده و کودک ممکن است در تنفس هم به علت گرفتاري عضلات تنفسي دچار مشکل گردد .
طي همه گيري اين بيماري ،نبايستي غذاهايي که در معرض هوا بوده اند را مصرف نمود و در استخرها شنا کرد .از هر تزريق نيز بايستي اجتناب شود ،زيرا در صورتي که کودک در مرحله ي کمون بيماري باشد ،ممکن است فلج عضلات ناحيه ي تزريق را بروز دهد .
اين بيماري بسيار وحشتناک بوده ولي بايستي به خاطر آورد که با درمان صحيح و فيزيوتراپي کامل مي توان بهبود نسبي يا کاملي را ايجاد نموده و کودک قادر خواهد بود زندگي عادي خود را انجام دهد .بايستي به خاطر داشت که پيشگيري هميشه بهتر از درمان بوده و انجام واکسيناسيون به موقع ، بهترين راه پيشگيري از اين بيماري شوم مي باشد .
کودک بايستي طي چند روز اول بيماري ،در هنگام تب ، درد و بي قراري ، در استراحت کامل قرار بگيرد .هيچ تزريقي نبايستي در اين مرحله انجام شود . هنگامي که مرحله ي حاد بيماري تمام شد، فيزيوتراپي شامل تمرين و ماساژ بايستي با توصيه پزشک معالج انجام گردد .
اين بيماري يک مشکل مادام العمرخواهد بود و بايستي صبور بوده و روحيه خود و فرزند خود را حفظ نماييد .اگر مدام نشسته و جلوي کودک اشک بريزيد ، اميدي به تشويق کودک براي بهبودي نخواهد بود .هيچ دارويي براي فلج اطفال وجود ندارد تزريق ب ـ کمپلکس ، کمکي نخواهد کرد .فيزيوتراپي تنها راه بهبود علايم مي باشد .
از آنجا که ويروس بيماري از طريق مدفوع ، دفع مي شود ، طي بيماري بايستي دفع مدفوع به طور بهداشتي و با وسواس بيشتري صورت گرفته و ملحفه ها و لباس هاي زير را در صورت آلودگي ،به دقت تميز نمود .اين بيماري را مي توان با واکسن خوراکي آن جلوگيري نمود .
سل يا توبرکلوز :سل به علت تماس با فرد مبتلا ايجاد مي شود .بايستي به افرادي که در خانه رفت و آمد مي کنند و سرفه مزمن دارند ،توجه نمود . اين امر در مورد افرادي که تماس نزديک با کودک دارند مهمتر است ؛ مثل پرستار کودک يا بستگاني که از کودک نگهداري مي کنند .در صورتي که کودک بي قرار بوده ،اضافه وزن پيدا نکرده ، به بازي کردن بي ميل شده ، تب و سرفه مقاوم داشته باشد ،بايستي به پزشک مراجعه کرد سل مي تواند ريه ها ، غدد ، استخوان ها ، کليه ها و ...را درگير کند. در کودکان ، موارد شديد سل ،نظير مننژيت سلي با سردرد ،استفراغ ، غش و عدم هوشياري ،از بالغين شايع تر است .
سل مي تواند درمان شده ولي مدت آن طولاني مي باشد .پيشرفت هاي زيادي در درمان اين بيماري به دست آمده و مدت زمان به طور قابل توجهي کاهش يافته است به هرحال ،هنگامي که کودک رو به بهبود رفته و فعاليتش را از سر مي گيرد نبايستي درمان را پيش از موعد مقرر متوقف نمود .بايستي تا زمان تجويز پزشک ،به مصرف دارو ادامه داد .واکسيناسيون ب.ث.ژ (BCG )به جلوگيري از سل کمک مي کند ،اگر چه درجه اطمينان پيشگيري آن ،مانند ساير بيماري هايي که به وسيله ي واکسن پيشگيري مي شوند ،نمي باشد .
کزاز :کزاز يک بيماري بسيار خطرناک بوده و مي تواند در هر سني رخ دهد .نوزاد مي تواند به اين بيماري در صورتي که بند ناف به صورت استريل و پاکيزه قطع نشده باشد گرفتار باشد .اين بيماري از طريق جراحت ها ، زخمها و خراشيدگي ها ، توسط ورود ميکروب کزاز موجود در خاک و کثافات ، به داخل زخم ايجاد مي شود .
در نتيجه ي اين بيماري ، کل بدن منقبض و سفت گرديده و کمر همانند يک کمان انحناي به جلو پيدا مي کند .فک ،منقبض و سفت شده و کودک نمي تواند دهان خود را باز کرده و چيزي را جويده يا ببلعد .
در صورت ابتلاء نوزاد ،او نمي تواند شير مکيده و بعداً اسپاسم عضلاني و تشنج به وجود مي آيد .تحت شرايط بسيار خوب پزشکي ،مرگ و مير به علت اين بيماري بالا مي باشد .کودکان معمولاً هنگام بازي به زمين خورده و ممکن است زانو و آرنج خود را زخمي کنند .در واقع ،محافظت در برابر کزاز بسيار اهميت دارد .اين امر مي تواند به وسيله ي واکسن سه گانه که بعداً به وسيله ي واکسن کزاز يا دوگانه يادآوري مي شود جلوگيري گردد .کزاز نوزادي مي تواند با تزريق دو نوبت واکسن دوگانه به مادر طي حاملگي و رعايت بهداشت در حين زايمان جلوگيري گردد .
در صورت بروز جراحت ،زخم هر چند کوچک و جزيي بايستي با آب و صابون شسته شده و با محلول ضد عفوني ،پانسمان گردد .
سرم ضد کزاز اغلب به افرادي زده مي شود که بر عليه کزاز واکسينه نشده و در معرض ميکروب قرار گرفته اند .بسياري از بيمارستان هاي سوانح اين سرم را به کودکاني که واکسينه شده اند نيز تزريق مي کنند .سرم ضد کزاز مي تواند منجر به حساسيت شده و حتي علايم شوک و غش را ايجاد نمايد . در حال حاضر گاماگلوبولين ضد کزاز با ايمني بالا به جاي سرم ضد کزاز در زمان احتياج براي فردي که واکسينه نشده است ،استفاده مي شود .به هر حال بايستي در صورت جراحت و زخمي شدن کودک ،با پزشک جهت اقدامات لازم مشورت نمود .
سياه سرفه :نوزاد در بدو تولد هيچ ايمني نسبت به اين بيماري نداشته و بايستي از بچه هايي که به هر دليلي سرفه مي کنند ، جدا نگه داشته شود . سياه سرفه در چند روز اول ،مانند سرفه هاي معمولي بوده ولي به تدريج دوره هاي سرفه و تعداد دفعات آن اضافه مي شود .صورت کودک قرمز شده و حتي اغلب استفراغ مي کنند .در پايان يک دوره سرفه ، هنگامي که نفس عميقي مي کشد ،صداي شبيه غار غار کردن کلاغ ايجاد مي شود . نوزادان ممکن است صدايي همراه با نفس عميق نداشته باشند .اين بيماري بسيارطولاني بوده و ممکن است 2 تا 3 ماه سرفه وجود داشته باشند .
اين امر مي تواند منجر به عوارض ريوي نيز بشود .کودک ،کاهش وزن پيدا کرده زيرا استفراغهاي مکرر دارد .اين بيماري مخصوصاً در کودکان کمتر از يکسال خطرناک مي باشد .اين بيماري را مي توان با تزريق به موقع واکسن سه گانه پيشگيري نمود .
کودک با سياه سرفه بايستي حدود 2 تا 3 هفته جدا از ساير کودکان نگهداري شود که اغلب به علت نبودن فضاي کافي در منزل ، اين کار غير قابل اجرا مي باشد .
هر گونه تلاش براي جدا کردن بچه هاي زير يکسال از کودک مريض بايستي انجام شود زيرا در اين سن ،بيماري بسيار خطرناک مي باشد .
به علت سرفه شديد،امکان خونريزي عروق خوني چشم وجود داشته و چشم ها در اين حالت به نظر مي رسند که کودک کتک خورده و دچار کبودي گشته است .
درمان اختصاصي براي سياه سرفه وجود نداشته ،با اين حال برخي مطالعات نشان داده است که آنتي بيوتيک ها در مراحل اوليه بيماري،مي توانند دوره ي بيماري را کاهش دهند .اين امر نيز کمک مي کند تا از قابليت سرايت به ديگر اطفال نيز بکاهيم .
از آنجايي که بيماري طولاني مي باشد و استفراغ شايع است ،اثر زيادي بر تغذيه کودک دارد .کودک بايستي حجم غذاي کم و دفعات غذايي زياد همراه مايعات فراوان را مصرف نمايد .محيط مرطوب براي دفع خلط غليظ کودک ، کمک کننده و مفيد مي باشد .
منبع:کتاب شما و فرزندانتان

 



تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب: اطلاعاتي راجع به بيماريهاي رايج کودکان،مشکلات شایع پوستی،کبودی،شوره سر،اگزما،کهیر،زردزخم،گزش حشرات،شپش و شپشک،میلیا،عرق جوش،گال یا جرب،تب های عفونی همراه با علایم پوستی، آبله مرغان،سایر بیماریهای عفونی،دیفتری،سل یا توبرکلور، کزاز، آی کیدو کی شین کای, آموزش آی کیدو کی شین کای, آی کیدو کی شین کای قدرتمندترین آی کیدو دنیا, آی کیدو کی شین کای پیشرفته ترین آی کیدو جهان, محمد شاملو دان 10 آی کیدو کی شین کای, محمد شاملو بهترین شیهان آی کیدو ایران , آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها, آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها،, | 6:12 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |






چندين برنامه در XP هستند که مي توانيد آنها را از منو Run اجرا کنيد :
1- برنامه Disk Cleanup براي تميز کردن هارد ديسک بنويسيد:
cleanmgr.exe
2- برنامه Clipboard Viewer براي ديدن محتوي کليبورد بنويسيد:
clipbrd.exe
3-برنامه براي چک کردن فايل هاي ويندوز:
chkdsk
4-برنامه اي براي آنها که چشم هايشان ضعيف است :
magnify
5-برنامه سخنگوي ويندوز براي نابينايان :
narrator
6-پيدا کردن تمامي جزئيات سيستم عامل :
winmsd
7-برنامه اي براي کساني که ويندوز xp دارند وخراب شده است(سي دي وينوز هم لازم است) :
sfc
8-بدون هيچ برنامه اي فونت طراحي کنيد(در ويندوز xp) :
eudcedit
9-محيط داس در ويندوز xp :
cmd
10-پيکر بندي سيستم (sturtup) :
msconfig
11-محيط ريجستري ويندوز :
regedit

12-پارتيشن بندي ويندوز xp بدون هيچ گونه برنامه اي : بر روي my computer کليک راست کنيد وگزينه ي Manage راانتخاب کنيد.

بعد از باز شدن پنجرهComputer Management


در قسمت سمت چپ گزينه Disk Management را انتخاب کنيد.



تعويض Password ويندوز بدون داشتن رمز قبلي

ممکن است شما پسورد ويندوز خود را فراموش کرده باشيد و برا انجام بعضي امور، داشتن پسورد را لازم داشته باشيد که براي رفع اين مشکل،

از منوي Start ، گزينه Run‌را انتخاب کرده و سپس cmd را نوشته و OK کنيد. حالا شما دستور مقابل را تايپ نماييد:





Username password net user که البته مي بايست به جاي username ، اسم کاربر ويندوز و به جاي password رمز جديد را



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،تعويض Password ويندوز بدون داشتن رمز قبلي , | 6:48 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

جابه جا کردن , تغییر نام و پاک کردن درایو ها

ابتدا به کنترل پنل رفته بعد Adminstrarive Tools را باز کنید بعد در پنجره ی باز شده Computer

Management را باز کنید پنجره ی دیگری باز میشود از آن Disk Managementرا انتخاب کنید سپس روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و Chenge Drive Letter and pathsرا انتخاب کنید.در  پنجره ی ظاهر شده سه گزینه ی ADD ،CHANGE، REMOVE را میبینید بازدن دکمه ی ADD می توانید درایو را به  محلی دیگر منتقل کنید با زدن دکمه ی Change میتوانید نام درایو را تغییر دهید و با زدن دکمه ی

Remove آن درایو را مخفی کنید .



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،جابه جا کردن , تغییر نام و پاک کردن درایو ها , | 6:39 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

ایجاد Password برای کاربر Guest

سلام برای User یا کاربر Guest (ميهمان)نمی توان رمز عبور ایجاد کرد اما با این ترفند  می توانید این کار را انجام دهید. با User یا کاربر Admistraror ويندوز را بالا آورید . سپس وارد منوی Start شوید و  runرا انتخاب کنید . فرمان cmd.exe را تایپ کنید . وارد داس می شوید . فرمان

Password Net User Guest  را وارد کنید . توجه داشته باشید به جای عبارت Password  رمز مورد نظر را برای Guest بنویسید . سپس کلید Enter را فشار دهید . حال اگر كامپيوتر خود را Log Off كنيد  مي بينيد كه براي  Guest رمز گذاشته شده است . 



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،ایجاد Password برای کاربر Guest, | 6:32 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

بالا بردن رفتن سرعت اینترنت  به K115

ابتدا کنترل پنل را باز کرده و بعد وارد System شوید  در پنجره ی باز شده Hardwar را انتخاب کرده بعد

Devise Manager.   در این قسمت آیکون مودم( Modems) را انتخاب کرده . بر زیر منویی ظاهرمیشود که باید روی آن کلیک راست کنید و بعد گزینه ی Properties را باز کنید در پنجره ی باز شده Advanced را انتخاب کنید.در قسمت Extral initialization Commands حروف زیر را تایپ کنید : AT&FX  کلید OK را انتخاب کنید . حالا وصل شين و به سرعت اينترنت خودتون نگاه كنيد .



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،بالا بردن رفتن سرعت اینترنت به K115, | 6:28 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

قفل كردن كامپيوتر (رفتن به Switch User با

Shortcut)

به کمک این ترفند می توانید فایلی بسازید تا با ورود به آن لیست کاربران ( Switch

User) نمایان می شود.

در Desktop راست کلیک کرده و پس از انتخاب New گزینه Short Cut را انتخاب و متن زیر  را درون آن تایپ  کنید : rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation سپس کلید Enter را فشار دهید . نام   مورد نظر را  تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید .



ورود به ویندوز بدون نیاز به Password در  USER  ها

اگر دقت كرده باشد بعضي از كامپيوتر ها از طرف كاربر رمز گذاري شده اند و هنگام

ورود به ويندوز از طرف يك كاربر از شما رمز عبور مي خواهند با كمك اين دو ترفند مي

توانيد از آن عبور كنيد :

روش اول :

این ترفند برای سیستم هایی کارایی دارد که برای Administrator آن رمز عبوری تعیین

نشده باشد :

هنگامی که کامپیوتر بالا آمد و صفحه آبی رنگ با نوشته Welcome در صفحه مانیتور

آشکار شد , دکمه

Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید و نام Administrator را به عنوان نام کاربری وارد

کنید و جای Password را

خالی بگذارید . سپس Ok  را فشار دهید و وارد ویندوز شوید

روش دوم :

كامپيوتر را با حالت Soft mode  بالا آوريد . طرز بالا آمدن كامپيوتر با حالت Soft

mode را براي شما در ترفند قبلي توضيح داده ام . خوب ، بعد از اين كار وارد Control

Panel شويد و سپس User Acount  رو انتخاب كنيد . حال در اين قسمت شما مي توانيد يك

User يا كاربر ديگر به نام خودتان بسازيد ، دوباره كامپيوتر را راه اندازي يا

restart كنيد و با User خودتون وارد ويندوز بشويد ..... 



روش بالا آمدن كامپيوتر با حالت Soft modeمخصوص كامپيوتر هاي داراي يك ويندوز :

هنگامي كه كامپيوتر را روشن مي كنيد دكمه Ctrl را نگه داشته و صبر و صبر كنيد در

يكي از مراحل بالا آمدن كامپيوتر منويي روي صفحه ايجاد مي شود . شما بايد Soft mode

  را انتخاب كنيد و كليد Enter رو فشار دهيد . حالب صبر كنيد تا كامپيوتر بالا آيد

مخصوص كامپيوتر هاي داراي دو يا بيشتر از دو ويندوز :

هنگامي كه كامپيوتر را روشن مي كنيد در يكي از مراحل بالا آمدن كامپيوتر از شما

سوال ميكند با كدام ويندوز بالا آيد . كه شما با زدن دكمه F8 و انتخاب ويندوز XP و

زدن دكمه Enter  وارد صفحه اي  جديد مي شويد كه در آن بايد حالت Soft mode  انتخاب

و Enter  را فشار دهيد  حال صبر كنيد تا ويندوز بالا آيد .....



سریعتر کردن زمان Shutdown در Windows XP

وارد ریجستری شده و شاخه زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

سمت راست پنجره , راست کلیک کنید و پس از انتخاب New روی Strring Value کلیک کنید .

 نام آن را به WaitToKillAppTimeout تغییر دهید . وارد آن شده و زمان آن را به 500

تغییر دهید . توجه داشته باشید این عدد از 500 کمتر نباشد زیرا در ویندوز اشکال

ایجاد می شود .  حال کامپیوتر را ریستارت کنید ..



سریعتر کردن زمان Shutdown در Windows XP

وارد ریجستری شده و شاخه زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

سمت راست پنجره , راست کلیک کنید و پس از انتخاب New روی Strring Value کلیک کنید .

 نام آن را به WaitToKillAppTimeout تغییر دهید . وارد آن شده و زمان آن را به 500

تغییر دهید . توجه داشته باشید این عدد از 500 کمتر نباشد زیرا در ویندوز اشکال

ایجاد می شود .  حال کامپیوتر را ریستارت کنید ..



حذف برنامه هاي مورد اجرا  در شروع ويندوز

ممكن است تا به حال به اين مشكل برخورد كرده باشيد كه وقتي برنامه اي را روي

كامپيوتر نصب مي كنيد . هنگام روشن شدن كامپيوتر و شروع ويندوز اجرا و از سرعت

كامپيوتر مي كاهد . حال با اين ترفند از اين مشكل رهايي يابيد:

وارد Start شده و Run را انتخاب كنيد . حال عبارت msconfig را در كادر مخصوص تايپ

كنيد . وارد Start up در بالاي اين پنجره  شويد . برنامه هايي كه  براي اجرا شدن آن

ها تمايل نداريد مي توانيد با كليك بر روي علامت "تيك" در سمت راست آنها و پس از آن

OK كردن كامپيوتر را ريستارت كنيد .



تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،حذف برنامه هاي مورد اجرا در شروع ويندوز, | 3:36 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |


  

 

تغيير نام ويندوز كامپيوتر هاي داراي دو ويندوز در هنگام روشن شدن كامپيوتر

اگر دقت كرده باشيد كامپيوتر هايي كه دو ويندوز دارند در هنگام روشن كردن از شما

سوال مي كند كه كدام ويندوز بالا آيد . شما با استفاده از اين ترفند مي توانيد نام

ظاهري آن ها را تغيير دهيد .

وارد درايو C:/ شده و وارد Tools شده و بعد Folder Option در قسمت بالايي پنجره باز

شده  يعني همان Folder Option گزينه View را انتخاب كنيد .  گزينه Hide protected

operating system files (recommended)  ر غير فعال كنيد . سپس Ok كنيد . دوباره

وارد درايو C:/ شده و فايل  Boot.ini را باز كنيد . در اين پنجره نام ويندوز مورد

نظر را انتخاب كرده و آن را  با توجه به مثال تغيير دهيد . مثال: براي تغيير نام

ويندوز XP به     “Ali” :

قبل از تغييرات :

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"

/fastdetect

بعد از تغييرات:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Ali" /fastdetect



 از كار انداختن رمز BIOS يا Setup

شايد يعضي وقت ها خواستيد بريد تو كامپيوتر ديگران و فضولي به جا آوريد اما وقتي

كامپيوتر را روشن مي كنيد از شما رمز Setup مي خواهد يا همان رمز Bios حال با اين

ترفند مي تونيد اين قفل رو هم بشكونيد و به فضولي خودتان ادامه دهيد . :

روش اول : خيلي محترمانه از صاحب كامپيوتر رمز را بخواهيد اگر نداد به روش دوم رجوع

كنيد .

روش دوم : هر كامپيوتري يك رمز محرمانه مادر بورد دارد كه هر شركتي رمز جداگانه اي

براي آن مي گذارد حال من اين رمز ها رو  مي نويسم امتحان كنيد يه كدومش درست در مي

آد :

AWARD BIOS

AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332,

j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY,

Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet

 

AMI BIOS

AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Ode

 

 

LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj

 

AMI/AWARD BIOS

O 70 17

O 71 17

Q

PHOENIX BIOS

O 70 FF

O 71 17

Q

GENERIC

Invalidates CMOS RAM.

O 70 2E

O 71 FF

روش سوم : روش نرم افزاري : اگر هنگامي كه كامپيوتر روشن است با نصب كردن يك نرم

افزار مي توانيد رمز را پاك كنيد .

روش چهارم : روش سخت افزاري : كيس (Case) را باز كنيد . روي Mother Board يك باطري

مي بينيد كه شبيه به يك باطري ساعت است . آن را در آوريد و بعد از 5 دقيقه دوباره

آن را سر جاي خود نصب كنيد



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ، از كار انداختن رمز BIOS يا Setup, | 7:0 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

تغيير دادن (x:/) در ويندوز اكس پي

اگر دقت كرده باشيد وقتي وارد My Computer مي شويد ، نام درايو ها را مانند روبرو

مشاهده مي كنيد : xxxx (D:)  كه به جاي ايكس ها نامي كه شما براي درايو مورد نظر

تعريف كرده ايد نمايش داده مي شود . حال به كمك اين ترفند مي توانيد در مثال بالا

D: را تغيير دهيد :

روي My Computer راست كليك كرده و Manage را انتخاب كنيد . از فهرست سمت چپ از طبقه

Storage عبارت Disk management را انتخاب كنيد . حال بر روي درايو مورد نظر راست

كليك كرده و گزينه ي Chenge Drive Letter And paths را انتخاب كنيد و از آن Chenge 

را انتخاب كنيد و نام جديد را انتخاب كنيد.

تذكر : تغيير نماد ويندوز موجب از كار افتادگي بعضي برنامه ها مي شود . پس با

درايوي كه ويندوز روي آن نصب شده كاري نداشته باشيد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:تغيير دادن (x:/) در ويندوز اكس پي،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:58 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

لغو جاسوس كامپيوتر

اگر دقت كرده باشيد هر برنامه اي كه باز مي كنيد ، در قسمت My Recent documents

ذخيره مي شود . حال شما با استفاده از اين ترفند مي توانيد آن ها را هنگام خاموش

كردن ويندوز پاك كنيد:

روي منوي Start راست كليك كرده و سربرگ Menu Start را انتخاب كنيد . گزينه

Customize را باز كرده و از آن Advanced را انتخاب كنيد . List My Most Recently

Opened Documents را غير فعال كنيد . حال دكمه OK را فشار دهيد . پاك شد .....



فراخواني يا بازكردن سريع دسكتاپ

اگر دقت كرده باشيد هنگامي كه شما ده تا پنجره باز كرده باشيد و به دسكتاپ نياز مند

باشيد شما بايد هر ده تا پنجره را minimize كنيد . حال با اين ترفند مي توانيد بطر

سريع همه آن ها را minimize كرده :

خيلي راحته : دكمه ويندوز (كه علامت ويندوز روي آن درج شده) را + D فشار دهيد .

پس : دكمه ويندوز + D



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:فراخواني يا بازكردن سريع دسكتاپ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:54 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

قطع صداي مودم هنگام اتصال اينترنت

وارد Control panel شده و Phone and Modem  را انتخاب كنيد . بعد از آن Modems را

انتخاب كرده از آنجا Properties و بعد از آن هم Advanced را انتخاب كنيد . در درون

كادر Extra initialization commands عبارت atm0 را بنويسيد . سپس كامپيوتر خود را

ريستارت كنيد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:قطع صداي مودم هنگام اتصال اينترنت،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:53 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

راست كليك در سايت هايي كه راست كليك در آن ممنوع است

با اجراي اين ترفند مي توانيد در بعضي  سايت ها و يا وبلاگ ها كه راست كليك كردن در

آن ها ممنوع است راست كليك كنيد : روش : خيلي ساده است : دكمه ي چپ موس را نگه

داشته راست كليك كنيد .

راه 2 : استفاده از Ctrl + C   و  Ctrl+V  يعني همون كپي پيست



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:راست كليك در سايت هايي كه راست كليك در آن ممنوع است ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:51 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

لغو كردن گزارش خطا در ويندوز

اگر دقت كرده باشيد هنگام اجراي بعضي برنامه ها پنجره اي باز مي شود كه در آن هاوي

خطا است و دو دكمه Don’t Send  و Send Error  در آن وجود دارد . با استفاده اين

ترفند شما مي توانيد از شر اين پيام ها خلاص شويد :

به Control Panel رفته و از آن System را انتخاب كنيد . برگه Advansed را انتخاب

كنيد و وارد ErrorReporting شويد . گزينه Disable Error Report  را انتخاب كنيد .

علامت تيك گزينه زيرين آن يعني But Notifi Me When Cirtical Errors Occur را نتز

برداريد . حال OK كنيد و با گزارش خطا خداحافظي كنيد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:لغو كردن گزارش خطا در ويندوز،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:49 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

آيا مي خواهيد هر بار كه اينترنت اكسپلورر را باز مي كنيد با حد اكثر اندازه خود يعني

Maximize باز شود ؟

بدين منظور ابتدا اينترنت اكسپلورر را باز كنيد ، روي Maximaze دكمه وسطي در بالا

سمت چپ كليك كنيد تا اندازه آن بزرگ شود . سپس دكمه هاي Ctrl+Shift+Alt را باهم

فشار داده و در همين حال يك چپ كليك كنيد .



در بازي مين روب ويندوز (Minesweeper) هميشه برنده باشيد

يكي ديگر از حقه هايي كه در اين بازي مي شود زد اين است كه با يك ترفند خيلي ساده

دوستان خود را در اين بازي به حيرت بيندازيم : حالا تا اينجاشو ديدي از اينجا به

بعدش رو ببين :

اين بازي رو از آدرس زير اجرا كنيد : Start/Programs/Games/Minesweeper

حالا در حالي كه اين بازي فعال است و پنجره آن را در ويندوز مشاهده مي كنيد ، عبارت

xyzzy را تايپ كنيد و سپس بدون زدن هيچ كليدي ، دكمه هاي Shift+Enter را فشار دهيد

. حال تمامي پنجره هاي ديگر را ميني مايز كنيد تا ميز كار (دسكتاپ) نمايان شود .

خوب حالا شروع به بازي كنيد : زماني كه نشانگر ماوس را روي خانه اي مي آوريد كه

داراي مين است ، نقطه اي كوچك در كوشه بالا و سمت چپ دسكتاپ سياه مي شود و زماني كه

ماوس را روي خانه اي كه از مين خالي است مي بريد ، همان نقطه سفيد مي شود .  و مي

توانيد روي آن خانه كليك كنيد .     



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:در بازي مين روب ويندوز (Minesweeper) هميشه برنده باشيد ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:46 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

بهبود سرعت اينترنت با غير فعال كردنAutoUpdate 

ويندوز اكس پي يك قابليت را داراست كه ويندوز را به روز مي كند و اين چيزي به جر كم

شدن سرعت اينترنت و زياد كردن داده ها روي خط اينترنت هيچ فايده اي ندارد همچنين

سرعت اينترنت ايران آنقدر كم است كه فرصت Update شدن را هم ندارد .   

بريد توي كنترل پانل و بعد System  . وارد برگه Automatic Update شده و در قسمت 

Notification Setting گزينه Turn Off Automatic Updatig   را غير فعال كنيد . حال

OK كرده و خارج شويد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:بهبود سرعت اينترنت با غير فعال كردنAutoUpdate ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:44 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

نگهداري صفحات وِب مورد علاقه شما

يكي از قابليت هاي اينترنت اكسپلورر اين است كه مي تواند از صفحات ذخيره شده در

Favirote توسط شما ، يك صفحه اينترنتي در كامپيوتر شما ايجاد كند كه در آن ليست

صفحات مورد علاقه ي شما در آن  درج شده باشد و شما راحت تر بتوانيد به آنان دسترسي

پيدا كنيد .

ابتدا يك اينترنت اكسپلورر باز كرده و بعد صفحات مورد علاقه ي خود را در Favorites

ذخيره كنيد . بعد از منوي Files گزينه Export And import   را انتخاب كنيد تا كادر

Import/Export Wizard باز شود . روي دكمه Next كليك كنيد . در اين قسمت با انتخاب

Favorites مي توانيد از كل سايت هاي مورد علاقه را انتخاب كنيد . دوباره دكمه Next

را فشار دهيد . حال در اينجا آدرس فايل خود را انتخاب كنيد . سپس Next  را انتخاب

كنيد . در آخرين مرحله دكمه Finishe را انتخاب كنيد  .   حال شما وارد اينترنت

اكسپلورر شده و بعد از انتخاب File  گزينه Open را انتخاب كنيد . فايلي كه ذخيره

كرده ايد انتخاب و Open را فشار دهيد . حال مي توانيد استفاده كنيد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:نگهداري صفحات وِب مورد علاقه شما،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:42 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

فعال كردن فكس در ويندوز XP

يكي از قابليت هاي ويندوز ايكس پي ارسال فكس بدون برنامه است . براي اين كار به My

Computer رفته و از آنجا Control Panel را انتخاب كنيد . سپس وارد Printer and

Faxes  شده و در ستون سمت چپ ، از بالا گزينه دوم (يعني Add a Fax)  را انتخاب كنيد

. سپس چند لحظه منتظر بمانيد و سي دي ويندوز را درون سي دي رام قرار دهيد .  .  . 

صبر كنيد تا كاملاً نصب شود ...    فكس حاضر و آماده است 



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:فعال كردن فكس در ويندوز اکس پی،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:40 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

دیدن مشخصات کامل کامپیوتر شما

اگر درباره ي اطلاعات كامپيوتر خود (مانند : مقدار گرافيك،هارد ، و يا رم)اطلاعاتي

ميخواهيد ترفند زير را بخوانيد :

وارد Startشده و Run ر انتخاب كنيد . درون كادر msinfo32 را وارد كنيد و Enter را

فشار دهيد .

روش دوم : (بهتر و موثر تر)

اين روش خيلي بهتر و موثر تر  از روش اول است زيرا اطلاعاتي كه اين روش به ما مي

دهد خيلي جامع تر و بيشتر است . ميريم سركار . البته نميريم سركار ... ميريم تا كار

رو شروع كنيم :

ابتدا وارد منوي Start شده و Run را انتخاب كنيد . درون كادر عبارت DXDIAG را تايپ

كردن و Enter   را فشار دهيد . حالا اطلاعاتي را مي بينيد ...   اين اطلاعات

كامپيوتر شماست ...    



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:دیدن مشخصات کامل کامپیوتر شما ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:38 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

چگونه يك فايل يا فولدر بدون نام و آيكون درست كنيم؟

براي اين كار ابتدا فايل يا فولدر خود را ساخته و سپس روي آن راست كليك كنيد .

گزينه Properties را انتخاب كنيد . وارد سربرگ customize شده و از آنجا Change icon

  را انتخاب كنيد . اگر كمي جلوتر (تقريباً در اواسط ليست آيكون )برويد فضايي خالي

را مشاهده مي كنيد كه اگر روي آن كليك كنيد . Ok  را فشار دهيد  . تا اينجا آيكون

را پنهان كرده ايد . حال نوبت به نام  آيكون مي رسد كه قبلاً توضيح دادم چگونه

فايلي بدون نام درست كنيم . اما به خاطر گل روي خودم دوباره توضيح مي دم : روي فايل

مورد نظر راست كليك كرده و از زير منوي طاهر شده Rename را انتخاب كنيد . حال دكمه

Alt را نگه داشته و عدد ۰160 را شماره گيري ...   ببخشيد  ...  تايپ نماييد ...

حالا يك فايل يا فولدر بدون نام و آيكون ساخته ايد



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:چگونه يك فايل يا فولدر بدون نام و آيكون درست كنيم،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:36 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

 گروه بندی نوار وظیفه پایین صفحه

      در ويندوز xp اين قابليت وجود دارد که برنامه هاي مشابه در نوار وظيفه پايين

      صفحه ويندوز در يک قسمت نشان داده شوند به اين ترتيب تعداد پنجره هايي که در

      نوار وظيفه نشان داده مي شوند کمتر و مديريت آنها راحت تر مي شوند اگر ترجيح

      مي دهيد همانند ويندوز هاي قبلي برنامه ها گروه بندي نشوند در يک قسمت خالي

      از نوار وظيفه کليک راست کنيد و روي properties کليک کنيد در پنجره اي که باز

      مي شود در قسمت task bar و در زير task bar appee علامت کنار Group similar

      task bar buttons را برداريد در نهايت کليد ok را فشار دهيد . بدين ترتيب هر

      برنامه براي خود يک قسمت جداگانه را در نوار وظيفه اشغال مي کند .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب: گروه بندی نوار وظیفه پایین صفحه،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:34 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

 


      

 

      غيرفعال كردن save as در IE

      اگر مي خواهيد در برنامه intemet Explorer save as را غير فعال كنيد. برنامه

      regedit را اجرا كنيد. براي اعمال اين تغيير در كاربر خود به قسمت

      HKEY CURRENTUSER و براي تغيير در كل ويندوز به قسمت HKEY-LOCAL-MACHINE

      برويد در هر كدام از اين دو قسمت به مسير زير برويد.

      Software\policies\microsoft\intermet Explorer\Restricitions

      در اين مسير مقداري به نام NoBrowser SaveAs را بيابيد. .

      اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value ايجاد كنيد. اين مقدار را به يك

      تغيير دهيد. براي اعمال تغييرات ويندوز خود را دوباره راه اندازي نماييد.



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:غيرفعال كردن save as در IE ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:29 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

فولدر temp ، چيست و کجاست ؟

      اگر روي درايو ويندوز خود دچار کمبود جا هستيد مي توانيد سري به فولدر temp

      ويندوز و محتويات درون آن را حذف کنيد . اين شاخه براي نگهداري فايل هاي موقت

      ويندوز و برنامه مورد استفاده قرار مي گيرد . قبل از رفتن به سراغ اين فولدر

      بهتر است برنامه هاي در حال اجرا را ببنديد . سپس در قسمت run از منوي شروع

      دستور %temp% را وارد کنيد . اين دستور در حقيقت نام متغيري در ويندوز است که

      مسير فولدر temp ويندوز را در خود نگهداري مي کند . با اجراي آن ، اين فولدر

      باز مي شود و مي توانيد محتويات درون آن را مشاهده و حذف کنيد .



مخفي کردن ساعت ويندوز

      براي مخفي کردن ساعت ويندوز run از منوي شروع برنامه regedit را اجرا کنيد :

      HKEY–LOCAL–MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows\Current Version\ Policies\

      Explorer

      در اين مسير مقداري به نام HideClock را ايجاد کنيد . براي اين کار ، در قسمت

      خالي سمت راست پنجره کليد راست کنيد و New سپس DWORD را انتخاب کنيد . سپس

      نام اين مقدار را به HIDEClock تغيير دهيد .

      براي تغيير اين مقدار ، دو بار روي آن کليک کنيد و مقدار آن را به يک تغيير

      دهيد . براي اعمال تغييرات ويندوز خود را دوباره راه اندازي نماييد .



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:مخفي کردن ساعت ويندوز ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:25 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

حافظه مجازي سريعتر در ويندوز

      براي بالا بردن سرعت اعمال مختلفي كه در ويندوز انجام مي شود مي توانيد از

      روش زير استفاده كنيد :

      در پارتيشن بندي هارد ديسك خود يك درايو جداگانه كه فقط براي فضاي مبادله

      استفاده خواهد شد جدا كنيد. اين درايو حداقل بايد 200 مگابايت فضا داشته

      باشد. در مسير زير :

      Control Panel\ system\advanced tab\performance\ virtural memory

      روي گزينه let me specify my own setting كليك كرده و آن را روي درايوي كه به

      اين منظور جدا كرده ايد set كنيد.

      اگر شما آن درايو را به اندازه 200 مگا بايت گرفته ايد بايد كمترين مقدار را

      150 مگا بايت و بيشترين مقدار را 200 مگا بايت قرار دهيد كامپيوتر خود را

      restart كنيد بايد يك بهبودي محسوس در سيستم ملاحظه كنيد.



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:حافظه مجازي سريعتر در ويندوز ،آي کيدو کي شين کاي, آموزش آي کيدو کي شين کاي, آي کيدو کي شين کاي قدرتمندترين آي کيدو دنيا, آي کيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آي کيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آي کيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آي کيدو ايران , آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آي کيدو, آي کيدو به صورت خصوصي, آي کيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آي کيدو خصوصي, آي کيدو با بهترين مربي, آموزش آي کيدو با بهترين مربي ها ،شيهان سعيد اکبرزاده خوي، ترفندهاي کامپيوتري،ترفندهاي رايانه، ترفندهاي جالب کامپيوتري، ترفندهاي خواندني رايانه، ترفندهاي جالب براي کامپيوترتان بياموزيد ،, | 6:21 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

ارسال محتويات از يك mail به ديگري

      در صورتي كه از سرويس ايميل gmail استفاده مي كنيد، بسيار مفيد براي كاربراني

      كه چند آدرس email دارند وجود دارد ممكن است شما چندين آدرس email براي خود

      ساخته باشيد و به اشخاص مختلف آدرس هاي مختلفي را بدهيد در اين صورت به نظر

      مشكل است كه تمام آنها را يك به يك چك كنيد. بنابراين مي توانيد در تنظيمات

      gmail اين امكان را فراهم كنيد كه به هر آدرسي براي شما پيام ارسال شد يك

      نسخه از آن به يك آدرس خاص بيايد. براي اين كار در gmail بر روي گزينه

      setting و سپس forwarding and pop كليك كنيد. در بخش forwarding گزينه دوم را

      كليك كرده و در كادر مقابل آن آدرس email اصلي خود را وارد كنيد تا يك كپي از

      پيامهاي صندوق فعلي به آن آدرس ارسال شود.



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:ارسال محتويات از يك mail به ديگري ،آی کیدو کی شین کای, آموزش آی کیدو کی شین کای, آی کیدو کی شین کای قدرتمندترین آی کیدو دنیا, آی کیدو کی شین کای پیشرفته ترین آی کیدو جهان, محمد شاملو دان 10 آی کیدو کی شین کای, محمد شاملو بهترین شیهان آی کیدو ایران , آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها, آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها ،شیهان سعید اکبرزاده خوی ، ترفندهای کامپیوتری،ترفندهای رایانه، ترفندهای جالب کامپیوتری، ترفندهای خواندنی رایانه، ترفندهای جالب برای کامپیوترتان بیاموزید ،, | 6:17 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

    تغيير اعداد از انگليسي به فارسي

      در برنامه word اگر اعدادي را كه به صورت انگليسي تايپ شده اند بخواهيم به

      شكل فارسي تغيير دهيم چه كاري بايد انجام داد؟

      براي اين كار مي توانيد كلاً اعداد را در برنامه word ‌ خود فارسي كنيد. براي

      فارسي كردن اعداد به صورت كلي در منوي tools‌ روي options كليك كنيد. سپس

      وارد قسمت complex scripts شويد.

      در مقابل Numeral براي اينكه همه اعداد فارسي شوند گزينه Hindi را انتخاب

      نماييد.

      براي اينكه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم مي توانيد گزينه

      context را انتخاب كنيد.



تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394برچسب:آی کیدو کی شین کای, آموزش آی کیدو کی شین کای, آی کیدو کی شین کای قدرتمندترین آی کیدو دنیا, آی کیدو کی شین کای پیشرفته ترین آی کیدو جهان, محمد شاملو دان 10 آی کیدو کی شین کای, محمد شاملو بهترین شیهان آی کیدو ایران , آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها, آی کیدو, آموزش آی کیدو, آی کیدو به صورت خصوصی, آی کیدو را یاد بگیرید, از خود دفاع کنید, دفاع شخصی, بهترین ورزش دفاع شخصی, آی کیدو خصوصی, آی کیدو با بهترین مربی, آموزش آی کیدو با بهترین مربی ها ،شیهان سعید اکبرزاده خوی ، ترفندهای کامپیوتری،ترفندهای رایانه، ترفندهای جالب کامپیوتری، ترفندهای خواندنی رایانه، ترفندهای جالب برای کامپیوترتان بیاموزید ،تغيير اعداد از انگليسي به فارسي , | 6:13 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |

فعال كردن hibernate

      براي فعال كردن hibernate در ويندوز xp چه كاري بايد انجام داد؟

      Hibernate گزينه اي است كه مي توان درموقع خاموش كردن كامپيوتر اطلاعات حافظه

      را روي هارد نوشت تا پس از روشن كردن دوباره اين اطلاعات به حافظه منتقل شده

      و اجراي برنامه ها ادامه يابد. .

      براي فعال كردن اين گزينه Control panel روي performance and maintenance

      كليك كرده و سپس Power options را انتخاب نماييد. در پنجره اي كه باز مي شود

      به قسمت Hibernate رفته و Enable hibermation را علامت بزنيد. براي اين كار

      بايد به اندازه ظرفيت RAM روي درايو ويندوز فضاي خالي موجود باشد. براي

      hibernate كردن دستگاه هم درمنوي شروع روي Turn off computer كليك كنيد. اگر

      كليد shift را نگه داريد گزينه standby تبديل با hibemate مي شود و با كليك

      روي آن ويندوز به حالت hibermate مي رود.



      نشان دادن سخت افزارهاي مخفي

      هنگامي كه براي ديدن سخت افزارها وارد Device Manager مي شويد ممكن است سخت

      افزارهايي وجود داشته باشند كه به دليل مخفي بودن نشان داده نمي شوند. براي

      ديدن اين سخت افزارها برنامه regedit را اجرا كنيد و به مسير زير برويد.

      HKEY-LOCAL-MACHINE/SYSTEM/Current\controlset\contorolsession\ManagerEnviroment

 

      در اين مسير مقداري به نام DEVMGTSHOWNONPRSENTDEVICES را پيدا كنيد اگر وجود

      ندارد آن را از نوع String value ايجاد كنيد.



حذف منوي toolbars‌از taskbar

      در صورتي كه بر روي taskbar ‌ كليك راست كنيد در منوي ظاهر شده زير منويي به

      نام toolbar وجود دارد كه گزينه هايي مثل address ,desktop , links. quick

      launch و غيره وجود دارد. همچنين مي توان با استفاده از گزينه New toolbar ،

      نوار جديدي به taskbar اضافه كرد اما مي توان اين منو را از منوي taskbar حذف

      كرد. براي اين منظور مسير زير را دنبال كنيد

      Hkey_current_user\software\microsoft\windows\current version\

      policies\explores

      سپس در اين مسير مقدار دستور notoolbars taskbar را به يك تغيير دهيد. با حذف

      اين دستور از مسير گفته شده به حالت قبل باز خواهيد گشت.



عدم ثبت تنظيمات در explorer

      هنگامي كه در explorer ويندوز عملي انجام مي دهيد و تغييري اعمال مي كنيد

      مانند شخص سازي فولدرها، نمايش يا عدم نمايش toolbar اندازه پنجره و ... در

      صورتي كه رايانه شما كاربران ديگري جز خودتان دارد مي توانيد از اعمال اين

      تغييرات در computer my , explorer جلوگيري كنيد با اين كه تغييرات در همان

      لحظه اعمال مي شوند ولي به محض restart كردن تمام تنظيمات به حالت اوليه خود

      باز خواهد گشت . براي اين كار در رجيستري به مسير زير رفته و مقدار دستور No

      save setting را به يك تغيير دهيد.

      Hkey_current_user\software\microsoft\windows\current version\

      policies\explores

      به منظور بازيافت حالت اوليه مقدار دستور را به صفر تغيير دهيد.



 

      روشن شدن خودكار سيستم

       رايانه من خود به خود روشن مي شود. چگونه مي توانم از اين كار جلوگيري كنم؟

      براي اين كار ويندوز خود را دوباره راه اندازي كنيد . در ابتداي بوت شدن

      سيستم كليد Delete‌را فشار دهيد تا وارد setup اوليه ويندوز شويد. منوهاي اين

      قسمت بسته به نوع مادربورد شما متفاوت خواهند بود. قسمت مربوط به كنترل منبع

      تغذيه (مثلاً power Management) يا بوت شدن سيستم را پيدا كنيد. در اين قسمت

      تنظيماتي براي روشن شدن سيستم با حركت ماوس فشرده شدن كليدهاي صفه كليد، زنگ

      زدن تلفن و موارد مشابه وجود دارد. براي جلوگيري از روشن شدن سيستم همه اين

      تنظيمات را غيرفعال كنيد. تغييرات را ذخيره كنيد و از setup خارج شويد.



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد